ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ВИКЛАДАННЯ ЖИВОПИСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/KNTU2618-0340/2020.3.2-1.16

Ключові слова:

графічний редактор, колірна модель, комп’ютерна графіка, HSV, RGB

Анотація

З розвитком інформаційних технологій змінюються системи та методики навчання в сфері освіти суспільства, включаючи навчання малюванню. За допомогою комп'ютерних систем традиційні методи роботи з зображеннями були перетворені в більш ефективні та доступні. Ринок програмного забезпечення сповнений інструментів для обробки візуальної інформації - графічних редакторів, які дозволяють створювати, переглядати, обробляти і редагувати цифрові зображення. Важливість цієї групи програм полягає в багатому наборі функцій, які замінюють художні матеріали в реальному житті для досягнення певних цілей. Поєднання нових технологій з традиційним знанням живопису дозволяє вивести процес навчання на сучасний рівень, основні переваги якого відображаються в можливостях для продовження безперервної  освіти.

Представлена стаття присвячена питанням, пов'язаним зі сферою застосування сучасних технологій в освітній системі навчання живопису, вивчення історичних етапів розвитку основних напрямків і прийомів живопису. Досліджується вплив комп'ютерної графіки на різні галузі сучасного життя, досліджується ринок графічних редакторів, розкриваються їхні переваги і недоліки, аналізується рівень їх використання в роботі художників і дизайнерів. Аналізуються теоретичні знання про колір і світло в комп'ютерній графіці. Розкрито можливості і принципи колірної моделі RGB, можливості використання просторової HSV-моделі в графічних редакторах і алгоритми перетворення колірних компонентів між колірними моделями HSV і RGB. Виявлено існуючі підходи до вирішення завдань навчання живопису з використанням графічних редакторів. Спроектована і розроблена універсальна комп'ютерна система під планшетні пристрої, яка надає можливість практикуватися в малюванні різними техніками живопису завдяки навчальним матеріалам з докладною послідовністю дій, має необхідний інструментарій для швидких начерків і деталізованих малюнків, для роботи з різними напрямками в дизайні і живопису, а також надає можливості його налаштування. Створений програмний продукт можна використовувати для навчання мистецтву художників і дизайнерів будь-якого рівня підготовки, він дозволяє швидко реалізовувати ідеї та скетчі майбутніх картин, виконувати твори в сучасному стилі. Досліджено тенденції розвитку та перспективи використання розробленого графічного редактора серед цільової аудиторії.

 

With the development of information technology, training systems and methodologies in the public education field are changing, including the teaching of painting. By means of computer systems, traditional methods of working with images were modified into more efficient and affordable ones. The software market is full of tools for processing visual information - graphic editors that allow you to create, view, process and edit digital images. The importance of this group of programmes lies in a rich feature set that replace art materials in real life to achieve certain goals. The combination of new technologies with perpetuated knowledge of painting allows us to bring the learning process to the modern level, the main advantages of which are reflected in increasing opportunities for continuing education.

The presented article is devoted to the issues related to the scope of modern technologies in the educational system of painting teaching, studying the historical stages of development of the main directions and painting techniques. The influence of computer graphics on various branches of modern life is investigated, the market of graphic editors is researched, their advantages and disadvantages are revealed and the level of their use in artists and designers work is analyzed. The theoretical knowledge of color and light in computer graphics is analyzed. The capacities and principles of the RGB color model, the possibilities of using the spatial HSV-model in graphic editors and the algorithms for converting color components between HSV and RGB color models are revealed. The existing approaches to solving the problems of teaching painting using graphic editors are identified. A universal computer system for tablet devices is designed and developed. It provides the opportunity to practice drawing with various painting techniques thanks to training materials with a detailed sequence of actions. It also has the necessary tools for quick sketches and detailed depictions, for working with different areas in design and painting, and also provides its customization options. The developed software product can be used to train artists and designers of any level of training. It allows you to implement ideas and sketches of future paintings quickly and to perform contemporary works. The development trends and prospects of using the designed graphic editor among the target audience are investigated.

Посилання

Пантюхин П. Я. Компьютерная графика. Т. 1. М: ИД ФОРУМ, 2012. 88 с.

Meisel L. K. Photorealism. N.Y.: Harry N. Abrams Inc., 1980. 368 p.

Флеминг Б. Создание фотореалистичных изображений. Москва, 1999. 383 c.

Шадурин А. В. Компьютерная техника как новый инструмент создания художественного образа в декоративной живописи и архитектурном проектировании. Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. 2017. № 10(84). C. 191-194.

Птичникова Г. А. Эстетика медиаархитектуры. Искусство XX–XXI веков. Стилистики и направления. 2019. № 1. C. 144-161.

Воложанина Е. А. Проблематика цифровой живописи. Архитектура и дизайн. 2019. № 1. C. 9-13.

Храмова-Баранова О. Л., Галенко А. В. Розвиток цифрових комп’ютерних технологій, їх вплив на мистецтво і дизайн України. Гуманітарний вісник. 2017. № 27. Вип. 11. C. 82-87.

Петров А. Компьютерная графика. Санкт-Петербург: Питер, 2011. 320 с.

Pantyukhin, P. Ya. (2012). Komp’yuternaya grafika. T. 1. M: ID FORUM.

Meisel, L. K. (1980). Photorealism. N.Y.: Harry N. Abrams Inc.

Fleming, B. (1999). Sozdaniye fotorealistichnykh izobrazheniy. Moskva.

Shadurin, A. V. (2017). Komp'yuternaya tekhnika kak novyy instrument sozdaniya khudozhestvennogo obraza v dekorativnoy zhivopisi i arkhitekturnom proyektirovanii. Istoricheskiye, filosofskiye, politicheskiye i yuridicheskiye nauki, kul'turologiya i iskusstvovedeniye. Voprosy teorii i praktiki. 10(84), 191-194.

Ptichnikova, G. A. (2019). Estetika mediaarkhitektury. Iskusstvo XX–XXI vekov. Stilistiki i napravleniya. 1, 144-161.

Volozhanina, Ye. A. (2019). Problematika tsifrovoy zhivopisi. Arkhitektura i dizayn. 1, 9-13.

Khramova-Baranova, O. L., & Halenko, A. V. (2017). Rozvytok tsyfrovykh komp'yuternykh tekhnolohiy, yikh vplyv na mystetstvo i dyzayn Ukrayiny. Humanitarnyy visnyk. Vol. 11. 27, 82-87.

Petrov, A. (2011). Komp'yuternaya grafika. Sankt-Peterburg: Piter.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-06 — Оновлено 2020-09-07

Версії

Як цитувати

Міхайлуца , О. М., & Пожуєв , А. В. (2020). ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ВИКЛАДАННЯ ЖИВОПИСУ. APPLIED QUESTIONS OF MATHEMATICAL MODELLING, 3(2.1), 174-183. https://doi.org/10.32782/KNTU2618-0340/2020.3.2-1.16 (Original work published 06, Вересень 2020)