АНАЛІЗ СУЧАСНИХ ДОСЯГНЕНЬ ПРОГРАМНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ ДЛЯ СТВОРЕННЯ УНІВЕРСАЛЬНОГО АЛГОРИТМУ ASCII-ART КОНВЕРТАЦІЇ

Автор(и)

  • Олена Миколаївна Міхайлуца Запорізький національний університет, м. Запоріжжя https://orcid.org/0000-0003-2935-7997
  • Євгеній Валентинович Меліхов Запорізький національний університет, м. Запоріжжя https://orcid.org/0000-0002-9856-9291
  • Данііл Костянтинович Безотосний Запорізький національний університет, м. Запоріжжя
  • Юлія Олексіївна Лимаренко Запорізький національний університет, м. Запоріжжя https://orcid.org/0000-0002-1643-6939

Ключові слова:

ASCII аrt, конвертація зображення, мобільний застосунок, проектування, Kotlin

Анотація

У роботі розглядаються переваги використання ASCII-art технологій. Широка доступність і популярність текстових комунікаційних каналів спонукають до використання ASCII-art для представлення зображень. Проаналізовано сучасні підходи створення рисунку у стилі ASCII- art. В ході проведеного дослідження були показані різні способи створення ASCII-рисунків за допомогою комп'ютерних програм. Виявлено ефективні сучасні алгоритми конвертації зображень у ASCII-формат. Запропоновано досконалий алгоритм конвертації довільного зображення у ASCII-формат, який надає можливість оцінити всі переваги ASCII-art, такі як: невеликий розмір рисунку, універсальність, інтернаціональність.

Спроектовано та розроблено досконалий та зручний мобільний застосунок, що надає можливість завантаження цільового зображення з внутрішнього сховища або миттєвого фото з камери та оптимізує процес конвертації зображень в ASCII-art. Спроектована система є програмним додатком, який надає більш розширений функціонал порівняно з існуючими аналогами, та незалежним продуктом, який не базується на будь-яких існуючих системах. Для створення програмного застосунку використана статично типізована об’єктно орієнтована мова програмування Kotlin, у якості інтегрованого середовища розробки обрано AndroidStudio. Додаток призначено для одноосібного користування. Алгоритм конвертації зображень у ASCII-формат складається з наступних етапів: підготовка зображення для обробки, що дозволяє усунути некоректне масштабування зображення у самому застосунку; обробка зображення.

Проведено експерименти з самостійного створення ASCII-art рисунків. Отримані результати свідчать про те, що створення модулів для конвертації ASCII art зображень дозволить зменшити обсяг інформації, якій зберігається на серверах, залучити нових користувачів завдяки слідуванню молодіжному напрямку разом із дотриманням світових тенденцій та популяризувати ASCII-графіку серед вже зареєстрованих користувачів. Застосування розробленого додатку дозволить творчим особистостям розширити шляхи самореалізації за допомогою сучасних технологій долаючи обмеження, спричинені початком глобальної пандемії COVID-19. Рисунки символами – це універсальний засіб спілкування, покликаний поєднати людство, подолати бар'єри природних мов та державні кордони.

Біографії авторів

Олена Миколаївна Міхайлуца , Запорізький національний університет, м. Запоріжжя

к.т.н.,  доц.  кафедри  програмного забезпечення автоматизованих систем

Євгеній Валентинович Меліхов , Запорізький національний університет, м. Запоріжжя

студент 4 курсу спеціальності «Інженерія програмного забезпечення»

Данііл Костянтинович Безотосний , Запорізький національний університет, м. Запоріжжя

студент 4 курсу спеціальності «Інженерія програмного забезпечення»

Юлія Олексіївна Лимаренко , Запорізький національний університет, м. Запоріжжя

к.т.н.,  доцент  кафедри  програмного забезпечення автоматизованих систем

Посилання

Lewis A. ASCII 87 Success Secrets - 87 Most Asked Questionson ASCII -What You Need to Know : Emereo Pty Limited, 2014, 80р.

Fogelman R. ASCII Graphic Glitch Art : Graphic Glitch Art - Technology + Art + Design : Createspace Independent Publishing Platform, 2013, 372р.

O'Grady P.D., Rickard S.T. Automatic ASCII Art Conversion of Binary Images Using Non-Negative Constraints. IET Irish Signals and Systems Conference. IEEE, 2008, pp.186-191.

Xu X., Zhang L., Wong T. Structure-based ASCII art. ACM Transactions on Graphics. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 2010, vol.29, no.4, pp.52:1–52:9.

Akiyama O. ASCII Art Synthesis with Convolutional Networks. 31st Conference on Neural Information Processing Systems. NIPS, 2017, pp.74-79.

Xu X., Zhang L., Xie M., Liu X., Qin J.,Wong T. ASCII art synthesis from natural photographs. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 2017, vol.23, no.8, pp.1910-1923.

Tallón-Ballesteros A.J. Fuzzy Systems and Data Mining VI : Proceedings of FSDM 2020 : IOS Press, 2020, 812р.

Desmond Paul H. Computer Art: Ascii Art, Fractal Art, Digital Art, Ars Electronica Center, Digital Media, Interactive Art : Books LLC, 2010, 372р.

Majid al-Rifaie M., Ursyn A., Ursyn T. The Art of Coding : The Language of Drawing, Graphics, and Animation : Chapman and Hall/CRC, 2020, 318р.

Samuel S., Bocutiu S. Learn Kotlin Programming: A comprehensive guide to OOP, functions, concurrency, and coroutinesin Kotlin 1.3, 2nd Edition : Packt Publishing, 2019, 514р.

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-08