МОДЕЛЬ ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ ПОДОЛАННЯ АВТОМОБІЛЯМИ ЗОНИ ТРАНСПОРТНОГО ЗАТОРУ

Автор(и)

  • В’ячеслав Петрович Славич Херсонський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0001-7882-4198
  • Віктор Андрійович Стоянович Херсонський фізико-технічний ліцей Херсонської міської ради

Ключові слова:

транспортний затор, транспортний потік, модель прогнозу, найшвидший рух по мережі

Анотація

В даній роботі запропонована модель знаходження часу подолання транспортного затору  автомобілями. З’ясовано, що однією з причин виникнення заторів є наявність перешкоди, причиною якої може бути дорожньо-транспортна пригода, зупинка транспортного засобу, ушкодження ділянки дороги та інші причини. Внаслідок чого безпосередньо перед перешкодою виникає транспортний затор. Дану зону автомобілі можуть долати через зустрічну смугу, пропускаючи зустрічний транспорт. Час долання затору певним транспортним засобом залежить від багатьох факторів, зокрема відстані розташування до епіцентру затору, інтенсивності транспортних потоків прямого і зворотнього напрямків. В залежності від конкретних значень інтенсивності транспортних потоків розмір зони затору по-різному буде змінюватись.

Побудовано модель транспортної мережі та описано основні параметри процесу руху транспортних засобів. Розроблено дискретну модель прогнозування часу подолання зони транспортного затору для автомобілів, що рухаються групами з певними інтервалами між ними. Розроблено модель визначення часу подолання затору для довільного автомобіля, що потрапляє до мережі, шляхом знаходження відповідності його позиції до номеру у черзі конкретної групі.  Створена імітаційна модель «Затор», яка визначає час подолання зони транспортного затору за допомогою даних інтенсивностей транспортних потоків обох напрямків та відстані розташування транспортного засобу до безпосереднього місця виникнення перешкоди. Завдяки цим моделям водій будь-якого транспортного засобу, що потрапляє до зони затору, зможе визначити час, за який він проїде дану ділянку транспортної мережі, та в залежності від його значення вибрати для себе найшвидший маршрут руху.

Біографії авторів

В’ячеслав Петрович Славич, Херсонський національний технічний університет

к.т.н., доцент кафедри транспортних систем і технічного сервісу

Віктор Андрійович Стоянович , Херсонський фізико-технічний ліцей Херсонської міської ради

учень

Посилання

Клинковштейн Г.И. Организация дорожного движения // Учебник для автомобильно-дорожных вузов и факультетов. – M.: Транспорт, 2001. – 192 с

Семенов В.В. Математическое моделирование динамики транспортних потоков мегаполиса. / Семенов В.В. 2004. – 45 с.

Славич В.П., Дербеденєв А.В. Модель функціонування транспортного затору та визначення часу його подолання // Вісник ХНТУ. – 2019. - №2(69). – С. 169 – 173.

Славич В.П., Стоянович В.А. Математична модель прогнозування часу подолання транспортних заторів автомобілями загального та спеціального призначення // ІI Міжнародна науково-практична конференція «Модернізація економіки: сучасні реалії, прогнозні сценарії та перспективи розвитку», Херсон, 2020 р. – С. 368 – 371.

Чернобаев Н.С. Алгоритм определения оптимальных параметров координированного управления транспортными потоками / Н.С. Чернобаев, Л.С. Абрамова, И.С. Бугаев // Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. – 2004. - №25. – С. 114 – 118.

Швецов В.И. Математическое моделирование транспортных потоков //Автоматика и телемеханика. – 2003. – №11.

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2021.2.6

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-08