МОДЕЛЬ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІШОХІДНИМ ПОТОКОМ МІСТА

Автор(и)

  • В’ячеслав Петрович Славич Херсонський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0001-7882-4198
  • Владислав Сергійович Лівандовський Херсонський фізико-технічний ліцей Херсонської міської ради

Ключові слова:

світлофорна сигналізація, система управління, пішохідний потік, оптимізація руху, регульований пішохідний перехід, мінімізація затримок

Анотація

Запропоновано модель інтелектуальної системи управління пішохідним потоком, здатної працювати в двох спеціальних режимах, перший з яких автоматичний, другий автоматизований, що враховують поточні інтенсивності пішохідного та автомобільного потоків. Систему управління без втручання людини краще використовувати для високоінтенсивних ділянок дороги, наприклад, у великих містах або у годину «пік» – в час найбільшого навантаження на транспортну систему міста. Другий режим – для малоінтенсивних ділянок дороги або для певного проміжку часу, наприклад, вночі, коли інтенсивність транспортних потоків невисока. Переключення режимів реалізується за допомогою використання спеціальної функції, яка буде визначати режим світлофорної сигналізації в залежності від інтенсивності пішохідного та транспортного потоків. Інтенсивність у свою чергу залежить від поточного часу. Залежність між  цими двома параметрами визначається емпіричним шляхом. Режим автоматичного або "жорсткого" регулювання визначає тривалість фаз пішохідної та автомобільної світлофорної сигналізації в залежності від інтенсивності транспортних потоків, а режим автоматизованого управління "за викликом" розраховує тривалість затримки між двома викликами фази пішохідної сигналізації. Також обидва режими розраховують кількість пішоходів та транспорту, що надійшли до системи, при цьому враховуючи кількість учасників руху, які вийшли з системи.  Розроблена модель дозволить доопрацювати існуючу систему управління перемиканням режимів світлофору та дозволяє мінімізувати накопичення людей та транспорту у регульованих пішохідних переходах, не перешкоджаючи потребам існуючого автомобільного або пішохідного потоків.

Біографії авторів

В’ячеслав Петрович Славич, Херсонський національний технічний університет

к.т.н., доцент кафедри транспортних систем і технічного сервісу

Владислав Сергійович Лівандовський , Херсонський фізико-технічний ліцей Херсонської міської ради

учень

Посилання

Иносэ Х. Управление дорожным движением / Иносэ Х., Хамада Т.– M.: Транспорт, 1983. – 248 с.

Капитанов В.Т. Управление транспортными потоками в городах. M.: Транспорт / Капитанов В.Т., Хилажев Е.В. 1985. – 94 с.

Клинковштейн Г.И. Организация дорожного движения. Учебник для автомобильно-дорожных вузов и факультетов. – M.: Транспорт, 2001. – 192 с

Коноплянко В.И Организация и безопасность дорожного движения. М: Транспорт, 1991. – 183с. 5. Славич В.П. Модель визначення довжини черги транспортних засобів при заданих параметрах світлофорного регулювання // Проблеми інформаційних технологій. 2014. – №02(016). – С.122-124.

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2021.2.5

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-08