ФОРСАЙТ – ЯК СПРОБА ЗАЗИРНУТИ У МАЙБУТНЄ ТУРИЗМУ В ПЕРІОД COVID-19
Ключові слова:
форсайт, стратегія, COVID-19, туризм, прогнозуванняАнотація
У даній роботі розглянуто у розгорнутому виді поняття «форсайт», історія виникнення даного економічного феномену, вплив стратегії форсайту на розвиток різноманітних підприємств. Також розглянута можливість передбачення майбутніх тенденцій у сфері туризму за допомогою даної стратегії, розвиток туристичної сфери у період пандемії вірусу COVID-19, можливі виходи із форс-мажорних ситуацій на туристичному підприємстві за допомогою стратегії прогнозування форсайт.
Форсайт – це спроба зазирнути в довгострокове майбутнє науки, технології, економіки і суспільства з метою ідентифікації зон стратегічного дослідження і появи тих «родових» технологій, які в майбутньому принесуть великі економічні та соціальні вигоди.
Форсайт – це цілеспрямований процес формування знань про майбутнє даної одиниці аналізу або системи суб’єктів, який спрямований на дії у формуванні державної чи приватної політики, стратегії та планування, і що передбачення за часту є процесом участі, участі та співпраці.
Сфера туризму до недавнього часу розвивалася досить стрімкими темпами. Здебільшого найбільших модернізацій досягли країни за кордоном України, але незважаючи на це туристична сфера у нашій країні також має свої «золоті жили». Наприклад: один з найпопулярніших курортів України – «Буковель», із гірськолижним комплексом та безліччю оздоровчих центрів.
Пандемія вірусу COVID-19 встигла змінити світові тенденції та розвиток різноманітних індустрій, що у наслідку призвело безліч проблем та напевне найосновніша загальна стурбованість – невизначеність та гора сумнівів у завтрашньому дні.
Метод прогнозування або передбачення майбутніх тенденцій на сьогоднішній день є як ніколи актуальним, особливо у індустрії туризму на сьогоднішній день.
Посилання
Крюков С. В. Форсайт: от прогноза к формированию будущего. Журнал «Terra Economics». 2010. №3. С. 8-9.
Третьяк В. Форсайт как технология предвидения. Журнал «Экономические стратегии». 2009. №8. С. 52.
Сизов В. С. Форсайт – понятие, задачи и методология. Рецензируемый научно-методический журнал «Вопросы новой экономики». 2012. №2 (22). С. 12.
Подходы к работе с будущим: веб сайт. URL: https://www.slideshare.net/KirillPolovnikov/2-27477509
Konstantin B. Kostin. Foresight of the Global Digital Trends. International Journal of Strategic Management and Decision Support Systems in Strategic Management «Strategic Management». 2018. Vol. 23. №1. P. 12.
Как пандемия изменила туризм и что нас ждет в 2021 году. веб сайт. URL: https://trends.rbc.ru/trends/social/cmrm/5fdca8079a794710499353c8
Пандемія COVID-19 та її наслідки у сфері туризму в Україні. Оновлення до документу «Дорожня карта конкурентоспроможного розвитку сфери туризму в Україні», 2020. 8 с.
Внутрішній туризм в Україні – на підйомі через COVID-19. Чи надовго? веб сайт. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/vnytrishniy-turyzm-v-ukraini-covid19/30726545.html
Атаман Л. В., Терешко Д. В. Методологія «Форсайт» як інноваційний підхід до розвитку туризму регіону. Туризм ХХІ століття: глобальні виклики та цивілізаційні цінності: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., м. Пряшів 10-11 квіт. 2019 р. Пряшів, 2019. С. 61.